Kingdom (Netflix) 1.Sezon Dizi İncelemesi

Kingdom (Netflix) 1.Sezon Dizi İncelemesi


            Adı :  Kingdom  킹덤 
Yayınlanacağı Kanal : Netflix
Yayın Tarihleri : 25 Ocak 2019'da başlıyor
Bölüm Sayısı : 6  (Henüz Onaylanmadı)
Yayın Günleri : Belli değil
Türü :Tarihi Fantastik Gerilim
Yönetmen : Kim Sung Hoon
Senaryo : Kim Eun Hee
Oyuncular :
Joo Ji Hoon : Crown Prince Lee Chang rolünde
Kim Tae Yool : Lee Chang çocukluğu rolünde
Bae Doo Na : Seo Bi rolünde
Ryu Seung Ryong : Jo Hak Jo rolünde
Kim Hye Jun : Queen rolünde
Kim Sang Ho : Moo Young rolünde
Kim Sung Kyu : Young Shin rolünde
Heo Joon Ho : Ahn Hyun rolünde
Jun Suk Ho : Beom Pal rolünde





Öncelikle şuna değinmeden başlamak istemiyorum incelememe. Joo Ji Hoon u Princess Hours dan beri izlememiştim gayet başarılı bir oyunculuk sergilemiş bu dizide.Şunu diyebilirim ki dizi de Amerika dizilerinden esintileri görmek beni rahatsız etti Kore tarihi dizisiyse öyle kalmalıydı diye düşünenlerdenim.Bu dizi bana tıpkı Amerika dizisi olan The Walking Dead i anımsattı bana ,onun tarihi versiyonu gibi olmuş diyebilirim.

Herşey Veliaht Prensimiz Lee Chang’ın babasının ölmüş olabileceğini düşünmesi ve merakını giderebilmek için babasının sarayına gitmesiyle başlıyor.Yardımcısı Mu-Yeong a babasının ilaçlarının ve kontrollerinin yazıldığı defteri çaldırıyor ve orada gördüğü şeyler prensimizin iyice merakını uyandırıyor ve babasının bu gizemli durumunu çözebilmek adına onu son kontrol eden doktorun Lee seung-hui nin bulunduğu Dongnae ye doğru yola koyuluyor yardımcısı ile birlikte. Ama tabiki bu Dongnae de  yaşananlar olaylar tamamen kan dondurucu cinsten.Doktorumuzun yardımcısı Dan’iyi  parçalayıp yemek yapıp doktorumuzun bulunduğu hanedeki hastalara et yemeği olarak veriyor ve onları yiyen hastalar birer zombiye dönüşüyorlar ve işte bu kısım beni diziden soğutan kısım.Çünkü Walking Dead’i izleyenler bilir işte dizimiz birçok yönünden ona daha 1.bölümden bile bu kadar benzediğini görmek beni yıktı açıkçası Netflix’in dezavantajı diye biliriz buna herhalde.
Doktorumuz  Seo-bi  dizide ilgimi çeken farklı bir karakter oldu. Bae Do-Na gayet başarılıydı.2.bölüm de Veliaht prensimizle ilk karşılaştığı sahne de doktorun yaşadığını söyleyecek zannediyordum ama yanıldım ama doktorun cesedi ile de karşılaşılmadı henüz belki de ölmedi ya da öldü de onu da parçalayıp yediler mi bunu da göreceğiz bakalım .Doktorumuz Seo-bi bize bir püf nokta veriyor bu olayların gelişmesiyle ilgili.Bu hastalığa Diriltme Çiçeği’nin neden olduğunu bize söylüyor.Bunu zaten introda da ölen kralı diriltirken kullandıklarını görmüştük şimdi dizi de taşlar yerine oturmaya başladı değil mi ?
Evet evet dizi ile ilgili düşüncelerimin değiştiği bölüm tam da 2.bölüm oldu bu olayların nedenini açıklayan bir dayanağının olduğunu görmek benim düşüncelerimi de değiştirmiş oldu.
Neyseki  bu hastalığın tedavisi olduğunu öğrenmiş olduk Lee seung-hui nin defterinden yola çıkarak ama nasıl olacak bu tedavi bulunabilecek mi hep birlikte izleyip göreceğiz artık.. Veliaht Prensi Donghae de bırakıp gittiklerini görmek beni üzdü açıkçası valinin ve yardımcısının.Neyse ki ilahi adalet yerini buldu o gemi de  o yaşlı kadının oğlunun cesedini de sandıkta o gemiye koyması çok güzel bir detaydı.O cesetleri yakarak ya da kafalarını keserek yok edilebilmeleri de güzel olmuş.En azından tam anlamıyla ölümsüz olmadıklarını da görmüş olduk.Ey Güneş sen nelere kadirsin öyle canavarları bulup imha etmek için ayrı güzel bir detay daha,canavarların gündüz ölü gibi yatması vs.En azından bizimkilere mücadele şansı tanınmış oluyor bu detaylarla birlikte.
                    Veliaht Prensimizin halkını düşünmesi,o yaşlı insanları o at arabasında ölümü mahkum etmeden çabalayıp onları kurtarması tam Veliaht Prensimize yakışan bir davranış oldu gerçekten.



Aslında dizi de dikkatimi çeken bir başka karakter de Young-Shin oldu.Gerçekten çok gizemli bir karakter.Çok iyi derece silah kullanabiliyor ve 4.bölümde de gördüğümüz gibi Prensimizi birkaç defa da kurtardı.İleri düzey bir savaş yeteğine sahip.
Kim Sung Kyu bu rolle ilk dizisinde bana göre başarılı bir oyunculuk sergiliyor.Kısa zamanda  yan karakter olmaktan çıkacağını göreceğimize eminim bu yeteneğiyle başka dizilerde.
Prensimiz,yakın koruması,Seo-bi ve Young Shin’in Sangju yolculuğu da böylece başlamış oldu.Kim bilebilirdi ki Sangju da Prensimizin hocası Lord Ahn’ın ile karşılaşacağını.
Bana biraz tuhaf gelen şeyler oldu bu bölümde tıpkı Seobi nin dediği gibi hastalığı ve nasıl mücadele edileceğini biliyorlarmış gibi savaşmaları ilgimi çekti açıkçası.Acaba o da Jo Hak-Joo nun adamımı.Kraliçemizin de bir erkek çocuk sevdası uğruna hamile ve kimsesiz kadınları toplatmasının nedeninide 6.bölüm de görmüş olduk.Aslında bunu daha öncede tahmin etmiştik öyle değil mi elbisesini yaktırdığı bölümde. Lord Ahn’ın veliah prensi teslim etmemesi de beni ayrıca mutlu eden bir sahne oldu.Seo-bi sonunda Donuk vadiden diriltme çiçeğini buldu.
Young Shin’in de önceden  Chakko üyesi olduğunu da öğrendik.Ama Lord Ahn neden Young Shin i tanımadığını söyledi ki.Bu adamdan hala şüpheleniyorum bunun altından bir şey çıkacak mutlaka.Canavarları gündüz uykuya dalmasının nedeninin Güneş olmadığını da öğrendik Sıcaklıkmış.Canavarlar Sungja ya gündüz vakti saldırmaya başladılar bakalım neler olacak…

GENEL YORUM: Dizi gerçekten yanıltmalarla dolu  insanı her bölümde kendine hayran bırakmaya devam ediyor bir bu böyleyken diye bildiğimiz birşeyi öteki bölümde ya da birkaç bölüm sonra öyle olmadığını öğreniyoruz.Bu tarz dizileri seviyorum bağımlılık yaratıyor insana izleme hevesi veriyor…2.Sezonu sabırsızlıkla bekliyorum.Netflix’in böyle bir yapımla beni kendine hayran bırakacağını kim bilebilirdi ki.Oysaki diziye büyük bir ön yargıyla başlamıştım bunu yıkmamı sağladın Netflix teşekkürler…
Eveeet bir  incelemenin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız.Yeni incelemerle birlikte olacağız O zamana kadar lütfen sizlerde yorumlarınızı bizimle paylaşın sevgi ve esenle kalın.

Yorumlar