Film; Kahraman Bisikletçinin Hayatına Bakış


'Race to Freedom' Şubat ayının sonlarında, sinemalarda vizyona giriyor.

"Herkes kahraman olabilir, bir bisikletçi bile." yakında vizyona girecek olan  "Race to Freedom―Um Bok-dong" filmi diyor.

Gerçek bir hikayeye dayanan film, Kore'nin 1910-45 Japon işgali sırasında, birçok bisiklet unvanı elinden alındıktan sonra yıldızlığa yükselen bisiklet şampiyonu Um Bok-dong (1892-1951) ile ilgilidir.

K-pop'un sansasyonel ismi, Jung Ji-hoon (Rain) söz konusu bisikletçiyi oynamaktadır.

"En parlak döneminde, Um'un başarısı Japonlar tarafından ezilmiş halka uzun ömürlü bir etki yaratmıştır." Senarist, yapımcı ve yönetmen Kim Yu-sung salı günü Seul merkezde, CGV Yongsan'da yapılan basın toplantısında, bunları söyledi.

Kim, "Ben her zaman tarihe ilgi duymuşumdur. Tarih konusunda bilgili olduğumu düşünürdüm, ama onun hakkında araştırma yaparken bilgili olmadığımı fark ettim. Tarih anlayışım yüzeyselmiş. Büyük-annem bana bisikletçi  Um Bok-dong hakkında hikayeler anlatırdı ve bu bana ilham verdi, " dedi.

"Bazı medya başlıkları, Um, Koreliler arasında,  yenilmez bir ruhu ateşlemek için ilham verici bir figür olarak nitelendirdi. Ancak Um'un etkileyici rekabet kaydının yanı sıra, film kurgulanmıştır."

Yaklaşan film, henüz vizyona girmeden bile, Um'un bir kahraman olarak tasvir edilmesi herkesi heyecanlandırdı. Gün batımı yıllarında Um'un korkak yaşamı, bisiklet çalmak suçundan hapse girip, çıkması yüzünden bazı eleştiriler aldı.

Rain'e, kendinizi Um Bok-dong ile kıyaslanıp, kıyaslanmayacağını sorduğumda, mütevazi davrandı ve çok yüksek bir figür olduğunu söyledi, muhtemelen onunla kıyaslanamam.

Şarkıcı-aktör, Um'un bilinmeyen başarılarını vurgulamak istediğini söyledi.

Jung Ji -hoon, "Dürüst olmak gerekirse, yönetmen bana bu filmde oynamak için rol teklif etmeden önce onu tanımıyordum. Kurgusal bir hikaye olduğunu sanıyordum. Ama senaryoyu okurken, gerçek olduğunu hissettim ve halkın onu tanımasını istedim" dedi.

"Bisikletle birçok kişiye ilham vermek isteyen harika insanmış. Sadece onun ve zihniyeti hakkında çok şey öğrendim, bisiklete karşı saf hırsıyla böyle büyük başarılara nasıl ulaştığını öğrendim. Performansım için nasıl hissettiğini anlamaya çalıştım ve umarım izleyicilere oyunculuk çabalarımı gösterebilirim."

Um Bok-dong'un yanı sıra filmde, Kang So-ra'nın oynadığı özgürlük savaşçısı olarak ortaya çıkan Kim Hyong-shin adında, kurgusal bir karakter de var.

Kim, bağımsızlık hareketine katılan ve filmde önemli bir rol oynayan cesur bir kadın olarak tasvir ediliyor.

Filmin 1 Mart Bağımsızlık Hareketinin Yüzüncü Yıl dönümünden bir kaç gün önce vizyona girmesini, bazı eleştirmenler ticari bir oluşum olduğunu söylüyor. Ama çekim ekibi, onların canlandırdığı karakterler daha önemlidir, dedi.

"Oynadığım karakter bir kurgu olsa da, çekim yaparken herhangi bir rol model düşünmedim. Sadece, kendimi Kim Hyung-shin'in yerine koymaya çalıştım ve rolümü oynarken neler yapmam gerektiğini bu şekilde düşünerek oynadım. Benim açımdan, özgürlük savaşçıları eğitimli profesyoneller olmadığı için beceriksiz olmalılar. Bunu göstermek için elimden geleni yaptım," dedi Kang So-ra. "O devri %100 anlayabilmek çok zor, çünkü bu zamanda yaşıyorum. Ama hikayeyi ortaya koymak için çok ciddi çalıştım. Umarım izleyiciler bunun tamamen ticari bir iş olmadığını görürler ve umarım beni o zamanda yaşamış bir karakter olarak görebilirler" dedi.

Yönetmen Kim, "2003 yılında senaryoyu yazmaya başladığımda film yapımı başlamış oldu. İnişli çıkışlı zamanlar oldu" dedi. Ve filmle ilgili açık eleştirileri dört gözle beklediğini söyledi.

Film 27 Şubat 2019 tarihinde Kore içinde vizyona girecek.

Kaynak THE KOREAN TIMES
http://www.koreatimes.co.kr/www/art/2019/02/689_264121.html

Fafüs



Yorumlar